Ei valmiita töitä

löydy tästä postauksesta ei - pikemminkin tilitystä vähän kaikesta...

Only finnish today.

Ensimmäiseksi jotain käsitöihin liittyvää sentään :-) Seuraavat kaksi kirjaa kotiutuivat miehen mukana tällä viikolla (Saksan Amazon.comista tilattuna).

Tämän kirjan ehdoton suosikkimalli on Barbara G. Walkerin Shaped lace tee (s. 91). Mutta olen sieltä poiminut 8 muutakin mallia - en varmaan ikinä kaikkia saa tehtyä...

Tämä kirja oli osin pettymys, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa etteikö kirja olisi hyvä. Suurin osa malleista on ehkä vielä liian haastavia ja suuritöisiä minulle. En muista enää (?!) miksi tämän halusin - täytynee palata Ravelryn syövereihin, että mikä tässä kirjassa oli se minkä takia se tuli hankittua... Ahmiikohan sitä liikaa malleja kun ei edes enää muista mikä se oli!?

****
Eilen koin mielenkiintoisen yllätyksen :-) Sain "Summer blog 2008" tunnustuksen Leenan käsityöt -blogista. Kiitos Leena! Tämä oli todella yllätys! Olen viime aikoina ehtinyt katsomaan blogeja niin vähän, etten osaa nyt nimetä 5 tämän tunnuksen saajaa - en tiedä mikä on ollut tämän alkuperäinen tarkoitus ja idea, mutta antaisin tämän eteenpäin blogeihin, joissa kesä näkyy jollakin tavalla, mutta siis en nyt ehdi. Ja täytyy tunnustaa, että olen kamalan huono laittamaan tällaisia ketjujuttuja eteenpäin...

Mielenkiintoista tässä kuitenkin oli se, etten ole (ainakaan muistaakseni) koskaan Leenan blogissa vieraillut - joten tuli hieman yllättävästä suunnasta :-)

*****
Tähän kuin luonnollisesti jatkoksi tarjoan teille puutarhaa ;-) Mikä tällä hetkellä työllistää ja tulee työllistämään minua sen verran, että käsitöille jää vähemmän aikaa.

Mansikoille sain vihdoin miesten rakentamana tällaisen häkkisuojan, niin etteivät harakat enää vie mansikoita. Kuva otettu heinäkuun alussa.


Vadelmia on tullut myös ihan runsaasti - olen niistäkin ottanut kuvia, mutta hävinnyt johonkin kansioiden syövereihin, enkä jaksanut etsiä. Tässä kuitenkin mustaherukoita,

punaherukoita ja
punaisia karviaisia, jotka siis ovat vielä ihan raakoja.

*****
Helmeilyinnostus on nyt kadonnut?? johonkin. Tai ideoita kyllä pää pyörii täynnä, mutta ei ole aikaa toteuttaa niitä. Ja pyöreän huivin neulominen kyllä vie mennessään ja haluan sen saada loppuun ja nähdä lopputuloksen. Työ vie päivästä niin ison osan, ettei kaikkea millään vaan ehdi tehdä... ehkä tämä on tuttua kaikille ;-) Mutta kyllä niitä korujakin taas tulee kun saan meneillään olevat virkkaukset ja neulomiset loppuun.

Onnittelut mikäli jaksoit lukea tämän vuodatuksen loppuun asti :-) Mukavaa ja aurinkoista kesää kaikille!

3 kommenttia

Anonyymi kirjoitti...

Blogilista näytti sinun linkittäneen minun blogiin, ja täältähän asia sitten selkeni.
Olen varmaan selityksen velkaa siitä, miksi laitoin sinulle tuon kesätervehdyksen. Minulle tuo ketjujuttu oli ihka uusi, mutta halusin katsoa osaanko laittaa sen eteenpäin. Valinta tervehdyksen saajissa osui sinuun siksi, että olen itse vieraillut useamman kerran blogissasi ja merkannut sen kirjanmerkkeihini, koska pidän helmitöistäsi.

Koukkuhelmi kirjoitti...

Kaijaleenalle kiitos! Ja minusta on erityisen mukavaa aina saada kuulla ketä sivuillani vierailee (ja miksi). Ja lähes poikkeuksetta teen vastavierailun aina, jos kommentin jättäjä on minulle ennestään tuntematon - ja niin moni jää seurantaan :-)

kio kirjoitti...

karviaiset ja punaiset viinimarjat ovat niiiin hyviä!